Sri Lankan Hikkaduwa – rento rantalomakohde

Ensimmäinen kohde, johon siirryttiin maahan saapumisen jälkeen oli Hikkaduwa. Hikkaduwa valikoitui ensimmäiseksi kohteeksi, koska matka Negombosta on kohtuullinen ja Hikkaduwa lähellä on myös Gallen vanhakaupunki, jossa haluttiin vierailla.

Saavuttiin Sri Lankaan keskiyön jälkeen ja oltiin hotellissa noin klo 3 yöllä. Sehän ei ole paras aika saapua maahan, mutta FlyDubai muutti lentoaikatauluja ja emme voineet asialle mitään.  Oltiin tilattu hotellin kautta kuljetus ja onneksi kaikki sujui hyvin ja saavuttiin yöllä hotellin. Saatiin huone ja uskomaton mikä meren pauhu kuului yöllä huoneeseen.

Aamulla kun avasin parvekkeen oven, en voinut uskoa näkymäni, aivan käsittämättömän upea näkymä merelle ja kuuma ilma hellii ihoa.

Untitled

Aamupala ulkona meren rannalla oli luksusta. Ensimmäiseksi tuotiin aina tuoreet hedelmät ja vastapuristettu tuoremehu. Ja tietysti munakas, joka voi tilata oman maun mukaan. Hidas aamu sellaisessa ympäristössä toi heti tunteen, että nyt voi ottaa rennosti.

Meidän hotelli oli Sapphire Seas Beachfront Hotel, joka voin suositella lämpimästi. Hotellin omistaja on eurooppalainen, joka on joskus ihastunut Sri Lankaan ja omistaa nykyään tämän ihastuttavan hotellin. Matkan ensimmäinen aamupala kookospalmujen alla meren rannalla oli aivan utooppinen ja piti oikein nipistää itseäni, että onko tämä todellakin totta, miten upeassa paikassa ollaan.

Aivan autio ranta meidän hotellin kohdalla

Untitled

Hikkaduwan rannat ovat pitkiä ja leveitä sekä erittäin siistissä kunnossa. Tarjolla on kaikenlaisia vesiaktiviteetteja kuten surffausta, vesiskootteriajelua, snorklausta, sukellusta ja veneretkiä. Hikkaduwassa on monta rantaa, josta Hikkaduwa beach on vilkkaampi ja hiekka osuus on kapeampi.  Hikkaduwa beachin eteläpuolella sijaitsee kilpikonnan ranta, jossa mekin nähtiin valtavia merikilpikonnia.  Toinen ranta Hikkaduwasta etelään on Narigama beach, jossa sijaitsee suurin osa ravintoloista ja siellä on myös useita surffilautojen vuokrauspisteitä. Joka paikassa vallitsee rento tunnelma ja hippimeininki.

Meidän hotelli sijaitsi erittäin rauhallisella alueella Narigama beachin virallisen osuuden jälkeen, ranta oli täysin autio. Miten ihana oli aamupalan jälkeen tehdä pieni kävelylenkki rannalla ja katsoa meren aaltoja. Muistan, miten yritin elää vain hetkessä ja painaa mieleen ne hetket, mitä koin. Olin valtavan onnellinen, että olin päässyt  reissuun ja Sri Lanka tuntui niin ihanalta.

Käveltiin ensimmäisenä päivänä Hikkaduwa keskustaan rantaa pitkin ja myöhään illalla takaisin hotelliin. Matka yhteen suuntaan oli reilut 3 km. Mutta rannalla kävellessä aika menee nopeasti, koska katsottavaa ja ihmeteltävää on niin paljon.  Iltaisin rannalla oli myös loistavat mahdollisuudet ihailla auringonlaskua, syödä Sri Lankalaista ruokaa ja juoda trooppisia drinkkejä. Iltaisin Mambo’s Hikkaduwa ravintola oli todella suosittu, jossa nautittiin drinksuja rannalla jalat hiekassa.

Auringonlaskun jälkeen taivas oli pastellinsävyinen.

Galle Fort

Hikkaduwasta teimme päiväretken Galleen, jossa sijaitsee muurien ympäröimä vanhakaupunki Galle Fort. Se on Aasian suurin eurooppalaisten rakennuttama linnoitus ja Unescon maailmanperintökohde.

Sri Lankan on ollut aikojen saatossa niin portugalilaisten, hollantilaisten kuin brittienkin vallan alla, ja itsenäistyi vuonna 1948. Hikkaduwasta Galleen siirryttiin tuk-tuk kyydillä.  Ensiksi kävimme lunastamassa Gallen juna-asemalta junaliput, jota olin varannut etukäteen. Kävelimme Gallen juna-asemalta linnoitukselle ja muurien sisäpuolella oli lukuisia tuk-tuk kuskeja, jotka kauppasivat kierrosta Gallen vanhassa kaupungissa. Me päädyttiin kävelemään ja luulen, että se oli hyvä päätös, pääsimme tutustumaan vanhaan kaupunkiin omaan tahtiin. Ensimmäiseksi käytiin merenkulkumuseossa, joka oli pieni ja nopeasti nähty.

Untitled

Sitten siirryttiin kävelemään kapeita katuja ja ihailemaan vanhoja siirtomaa-aikaisia taloja.

Niemen kärjessä on vanha majakka, joka on todella kuvauksellinen.

Viimeisimmäksi vierailtiin linnoituksessa, joka on rakennettu portugalilaisten toimesta vuonna 1500-luvulla. Myöhemmin hollantilaiset parantelivat linnoitusta. Retki Gallen oli mielenkiintoinen ja ehdottomasti käymisen arvoinen.

Hikkaduwassa aika kului nopeasti ja meidän oli aika siirtyä eteenpäin Tangalleen. Silloin emme vielä tiedetty, mikä paratiisi meidät odotti, mutta siitä seuraavassa postauksessa.

Matkaunelmien instagramin storyjen kohokohdista voit katsoa videoida Hikkaduwasta, osio ”Sri Lanka 1/2”.

Untitled
Viimeinen aamupala meidän ihanassa hotellissa.

Tekeekö mielesi matkalle, muttet ole ihan varma, minne ja mistä aloittaa suunnittelu? Tutustu tarkemmin mun matkan suunnittelupalveluun ja ota yhteyttä. Suunnittelen sulle unelmiesi matkan.

2 Replies to “Sri Lankan Hikkaduwa – rento rantalomakohde”

1. Merivesi oli tosi lämmin, lämpötilasta en osaa tarkkaan sanoa, mutta hyvin tarkeni. Gallessa riitti hyvin se puoli päivä, jota me siellä vietettiin.